lundi 23 décembre 2013

Art Director

Hey guys, it's hollyday season, time with family and such and... who says family says! you guessed it, distractions XD I think each time I sat down on my chair to draw today, I was called to do something O.o

Anyways, I am taking a bit of time (just a little bit cuz I just got called once again XD) to show some screenshot of our animation that we presented in class as TEAM GOAT!

Unfortunately, I can't show you the complete animation since we are gonna send it to some contest and so on, but here are some key shot of it!

Really proud of the work we accomplished and everysingle one in the team is awesome and talented!

SO, I present you this awesome team work in which I have been concept artist and art director!

Hope you like

jeudi 19 décembre 2013


Here is my entry to the CGMA CONTEST!

Calling this one done :D!
Feeling really proud of what i've learned on this one, tryed sooo many things!
Still to detailled, but I shall work on that in my next piece starting soon :D!

The idea behind this one is that on an other planet, Wasp have become the king of their world by having collected the special pollen that contain flowers in that ecosystem. That pollen is special by the fact that it is composed of 50% helium. With that nectar, the wasp have made flying hives that can go everywhere :)

Hope you like it :D!

lundi 9 décembre 2013


Sup guys! im in my last straight line before the holiday break! yay can't wait!
SO yeah, worked on tweaking some stuff around four final project (GOAT) finished my storyboard and now gotta finish my DJ class! haha! (it's actually audio editing in animation which i'm not so great at XD! DUBSTEP!!!!

Anyways, for our character desing class, we had to make a sculpt of one of our characters and I choose my alligator! But since our teacher is fvrom the oldschool (worked on jurrasic park, lion king and stuff) we had to make our sculpture in traditional medium O.o Dam i miss Z brush in those time!
So here is what I have made, don't go crazy, but it's pretty sweet and relaxing to make with friends, you chat and it's cool! it thaught me a couple of things on how to back off from your work station to better see the whole things, which is a thing that I am currently working on :D

Yeah it's written miguel's hard wood on my plank, i'm kind of a kinky person!

As for the drawing, I am making studies which you will se at the end of the month and working on a personal piece which you'll see when it's done (it's for a contest)
On the other hand, imma making lots of stuff at school soon, really nice stuff, you'll se, but each month starting this febuary i'll have a theme and I will have to develop some visuals around that, to build up a portfolio you see :D

Have a nice days folks!

mercredi 4 décembre 2013

Update n new sketchbook :p

Sup guys, gonna be quicky here, but one of my friend asked me to update the sketchbook here, so here ya go!
random studies for colors and layer management, really getting to understand them ;)
Feel like i'm making progress yeah!
Some page from my sketchbook that I sarted on sunday, random stuff to take a grasp at anatomy + random ugly character desing haha! gonna work this out yo :D!